Best of Wedding Photography

Viola Bellotto

http://www.violabellotto.it/
Based In: Milan, Italy
Other Locations: Great Britain - London l Switzerland l France - Paris l Monaco - Monte Carlo l Greece

Sono una fotografa specializzata nella fotografia di matrimonio.

scatto per lo più in reportage, cercando di catturare le emozioni e rendere indelebili i momenti.

amo la semplicità, la sobrietà e la raffinatezza.

Sono sempre alla ricerca di idee nuove, con le mie coppie cerco di creare un feeling che ci permette di lavorare al meglio, senza inibizioni.

Mi piace lavorare con discrezione, cerco di vivere i momenti insieme agli sposi senza rovinarne l’atmosfera, ma semplicemente coglierla.

Per me la fotografia di matrimonio è diventata un modo di esprimere me stessa, una passione talmente forte da farmi vivere il lavoro come un divertimento. Nonostante le ore infinite che vi dedico, per me è sempre un piacere scattare e poi lavorare le immagini.

Sono una persona trasparente, e così voglio che siano le mie fotografie, limpide e sincere. ricche di dettagli, di emozioni, di momenti. Quando scelgo le fotografie da mettere negli album , spesso mi trovo a sorridere, e allora capisco che l’immagine è quella giusta, perchè mi ha fatto riprovare le sensazioni di quel giorno, perchè le farà provare anche agli sposi, ed io avrò raggiunto il mio obiettivo.

I am a photographer specialized in wedding photography.

I take photographs mainly in reportage, trying to capture the emotions and make the moments indelible.

I love simplicity, sobriety and refinement.

I'm always looking for new ideas, with my couples i try to create a feeling that allows us to work at the best, without inhibitions.

I like working with discretion, I try to live moments with the bridal couple without spoiling the atmosphere, but just catch it.

For me, wedding photography has become a way of expressing myself, a passion so strong that I can live the work as a fun one.

Despite the endless hours that I am dedicating to, it is always a pleasure to shoot and then work the pictures.

I am a transparent person, so, I want my photographs to be clear and sincere.

Rich in details, emotions, moments.

When I choose the pictures to put on the album, I often find myself smiling, and then I understand that the picture is the right one, because it has made me feel the sensations of that day, because it will also make them feel to the spouses, and I will have reached my goal.

Milan wedding photographer

Contact